کمبود یا نبود قطعات لوازم یدکی یدکی، کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات، هزینه تراشی بی مورد، کمبود تعداد نمایندگیهای مجاز و عدم انجام کار یا حل ایراد جزو اصلی ترین انتقادات مردم از خدمات پس از فروش خودرو در ایران است که در این بین برخی مشتریان نیز از ایراد تراشی و اخذ هزینههای اضافی در فرایند تعمیر خودروها در نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، شکایت دارند.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سطح کیفی خودروها و قطعات، نقش بسیار مهمی در میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروها دارد و طبیعی است که مشتریان خودروهای وارداتی، رضایت بیشتری از این خدمات داشته باشند. حال نکته جالب اینجاست که طبق جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خدمات پس از فروش ۲ شرکت خودروسازی در کشور موفق به کسب امتیاز بالاترین رضایت مشتریان شده اند.
طبق آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شرکت ایساکو و سایپا یدک موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی وضعیت شبکه نمایندگیها (خودروهای سبک و سنگین) در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو شده اند و عنوان برترین شبکه خدمات پس از فروش خودروی کشور را به خود اختصاص داده اند.
رشد چشمگیری ایساکو در شاخص های ارزیابی
مهدی مونسان مدیر عامل ایساکو در این باره گفت: در دو سال اخیر به دلیل مشکلات ناشی از تحریمهای ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، از بحرانیترین سالهای صنعت کشور بوده است، اما ایساکو همچنان با هدف قرار دادن افزایش رضایت مشتریان و تلاش چند برابری با استفاده از فناوری روز و بهرهمندی از سامانههایی همچون اصالت قطعه و اپلیکیشن ایساکو همچنان در مسیر موفقیت به راه خود ادامه داد.
او ادامه داد: همچنین به روزرسانی و افزایش امکانات ارایه خدمات مکان محور و استقبال پیش از پیش هموطنان از این خدمات، پروژههای نگهداری نظام موفقیت پایدار، داخلیسازی قطعات خودرو، خودکفایی در تولید ابزار مخصوص و … باعث بهبود روزافزون ارایه خدمات ایساکو به هموطنان شد.
مونسان افزود: با شیوع ویروس کرونا شرایط اقتصادی نمایندگیهای خدمات پس از فروش ایرانخودرو نیز به تبعیت از سایر بخشهای صنعت و تولید کشور تحت فشار قرار گرفت و موانع زیادی در مسیر ارایه خدمات ایجاد شد، اما این مجموعه با وجود این مشکلات، همچنان توانست در تمام شاخصهای ارزیابی، رشد چشمگیری را شاهد باشد.
وی این موفقیت را حاصل حمایتهای مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، برنامهریزیهای دقیق ایساکو و کوشش کارکنان و کارگران مجموعه و تلاش مضاعف نمایندگیهای مجاز دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم همچنان کیفیت ارایه خدمات را به شکل مستمر بهبود بخشیم و همواره در مسیر افزایش رضایت مشتریان گام برداریم.
معرفی سایپایدک به عنوان برترین شبکه نمایندگیهای خدمات پس از فروش در کل کشورسید محمدرضا موسوی مدیرعامل سایپایدک با اعلام این خبر گفت: در سال تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها و با تلاش شبکه نمایندگیها، در آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپایدک موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی شبکه نمایندگیهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش شد.
موسوی اظهار کرد: بر اساس اعلام نتایج ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپایدک با دارا بودن ۵۴۰ نمایندگی مجاز و کسب امتیاز ۹۱ در ارزیابی خودروهای سبک و امتیاز ۸۹ در ارزیابی خودروهای سنگین، موفق به کسب مقام اول در بین ۴۵ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش و مجموع ۲۴۵۰ نمایندگی مجاز سبک و سنگین بر اساس امتیاز ارزیابی وضعیت نمایندگیهای مجاز شده است و این در حالی است که امتیاز متوسط تعمیرگاههای سبک و سنگین کل کشور به ترتیب ۸۷ و ۷۷ بوده است.
موسوی افزود: شرکت سایپایدک از حیث اجرای مفاد آئین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، جایگاه دارای انطباق خیلی زیادی را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل سایپایدک همچنین یادآور شد: در ارزیابی سال ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای دستورالعمل شرایط و ضوابط ارزیابی خدمات پس از فروش، بیش از نیمی از نمایندگیهای این شرکت در سطح کشور موفق به کسب رتبه یک شدند که منتج به بیشترین رشد امتیاز شده است. همچنین سایپایدک در بخش امتیاز رضایت مندی مشتریان بالاترین میزان رشد رضایتمندی مشتریان از خدمات دریافت شده را در بین شرکتهای خدمات پس از فروش کسب کرده است.
این صحبت ها در حالی است که بسیاری از افراد زمانی که به این نمایندگی ها مراجعه می کنند از خدمات پس از فروش خودروهایشان رضایت ندارند و شکایاتی در این زمینه دارند. شما مخاطبین باشگاه خبرنگاران جوان می توانید در این گزارش مشکلات و انتقادهای خود را در خصوص خدمات پس از فروش خودروی خود اعلام کنید تا باشگاه خبرنگاران جوان به این موضوع رسیدگی کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/